Skriv en recension
  • Deltaco Gaming Tangentbord
299 kr
Lagerstatus: 0 st i lager
Inkommer i lager: Obekräftat
Bevaka Produkt
Bevaka produkt

Ta ditt spelande till nästa nivå med detta belysta anti-ghosting tangentbord från DELTACO GAMING. Detta tangentbord har vi försett med våran orangea GAMING-färg som bakgrundsbelysning för tangenterna men även för sidopanelerna. Belysningen kan styras mellan fast och "breathing" läge, du kan även justera intensiteten i belysningen i fyra olika lägen.

- Orange belysning under tangenter samt på sidopaneler, växla mellan fast eller breathing mode
- Ergonomisk S-form
- Nordisk Layout
- Floating keycap design
- Membranbrytare
- 19 key anti-ghosting
- 125Hz polling rate
- 1,8 meter USB-kabel

För att du ska orka spela länge utan att förstöra dina handleder skapade vi detta tangentbord med en ergonomisk S-form på tangenterna. Tangenterna sitter i en så kallad "floating cap design", detta innebär att tangenterna sitter en bit ovanför själva basen på tangentbordet. För att hålla längre än många andra gaming-tangentbord använder vi oss av membranbrytare som har en något längre livslängd än mekaniska brytare. För att verkligen anammas av riktiga hardcore gamers har vi försett tangentbordet med en 19-key anti-ghosting och en polling rate på 125Hz, detta samspel gör att du garanterat får iväg den där sista spellen/fraget för att avgöra matchen under dom där avgörande millisekunderna i striden.

Basen på detta tangentbord har en platta i borstat aluminium för extra hållbarhet och sann gaming-känsla. Undertill har du en bar i hållbar ABS-plast och i varje topphörn undertill har du en fot som har en gummiremsa under sig för att hålla tangentbordet på plats under intensivt spelande.

Omdömen (1)
Du måste logga in för att kunna skicka recensioner Logga in
Tangentbord
5 1
  • Skrivet av: Alexander Ekelund

Har använt Deltaco Gaming GAM-021 under en tid nu specifikt i det syfte som det konstruerades för – det vill säga spel. Det bestående intrycket efter att ha spenderat åtskilliga timmar i Counter-Strike: Global Offensive, World of Warcraft: Battle for Azeroth och diverse blandade Steam-spel är att det känns allmänt robust, gediget och funktionellt för denna – i sammanhanget – blygsamma prislapp. Tangenterna, som är av membrantyp, har ett tillfredsställande motstånd i sig, responsen är utmärkt från knapptryck till handling och layouten ergonomiskt planerad. Det tar inte lång tid att vänja sig från sitt tidigare tangentbord, vare sig man kommer från ett utpräglat gaming-tangentbord eller inte. Det känns naturligt att använda från första stund. Det skadar förstås inte heller att designen är stilrent sober, med en mattsvart finish där de upphöjda tangenterna matchar den underliggande ”borstade” plattan på ett smakfullt sätt. Materialvalen känns kvalitativa med en övertygande tyngd i konstruktionen, och undersidans fotstöd samt gummibeklädda plattor garanterar att det står stabilt och bra vinklat. Pricken över i:t är den justerbara, orangefärgade belysningen som både ramar in tangentbordet samt lyser upp själva bokstäverna för bästa användarvänlighet i mörker. En del gamingtangentbord kan vara rätt vräkiga och överdesignade, men Deltaco Gaming GAM-021 ådrar sig helt enkelt ingen oönskad uppmärksamhet av fel sort – utan passar i princip lika bra på kontoret som i gamerhörnan. För den som sällan spelar eller är ute efter lägsta möjliga ljudvolym i tangenterna finns bättre lämpade alternativ där ute, men för gamingändamål är det svårt att föreställa sig ett mycket bättre val i prisklassen. Alexander E Spelrecensent, Västra Nyland

Specifikationer
Egenskaper
Typ av brytare: Membran