Köpvillkor & betalningsvillkor - Handla säkert på MaxGaming.se
MaxGaming loading..
 

Navigera

Köpvillkor & betalningsvillkor

Genom att lägga en order godkänner kunden MaxGaming (MaxFPS AB) köpvillkor och accepterar att köpet innebär ett betalningsansvar.

Beställning sker via hemsidan på internet då vi inte har en fysisk butik. Beställare under 18 år skall ha målsmans tillstånd före köp genomförs. Underårig som beställer utan målsmans tillstånd är ej bunden till köpet, men blir ersättningsskyldig för de kostnader som uppstår för MaxGaming (MaxFPS AB). Målsman är ytterst ansvarig för underåriga. Beställningar som utan medgivande görs i annan persons namn anmäls. Alla produkter vi säljer kan användas i Sverige och en manual medföljer när produkten så kräver det. Priserna i webbutiken och eventuella erbjudanden gäller så länge lagret räcker och tillsvidare. Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter eller felskrivningar. Dessa köpvillkor är tillämpliga därest svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med dessa.

Avbokningar

Kunden har rätt att avbeställa en order innan den packats/skickats hos MaxGaming (MaxFPS AB). Efter att en order har gått ut för pack efter din order är lagd så är en avbokning inte möjlig utan då är det att skicka tillbaka ordern via Öppet köp som gäller.

Hör du av dig innan din order har gått ut för packning så kan vi avboka/ändra i din order.

Avbeställning ska ske via mail till info@maxgaming.se

Prisändringar

Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering, t.ex. vid större förändringar i valutakurser. Lagerförda produkter levereras alltid till bekräftat pris och förändras priset för en lagerförd produkt mellan order och leverans, gäller priset som var när ordern genomfördes. För produkter som vid orderläggning inte finns disponibla i lager, gäller orderbekräftat pris med reservation för prisjusteringar från leverantör eller övriga omständigheter.

Leveranstid

Bekräftade beställningar före klockan 17.00 på lagerförda produkter expedieras som regel samma dag (gäller vardagar). Beställda datorer/skärmar och större ordar har normalt en leveranstid på upp till 3-5 arbetsdagar. Avvikelser från ovanstående kan dock förekomma vid högre arbetsbelastning som exempelvis kan vara julhandel, Black Friday med flera. Transporten utförs inte med leveranstidsgaranti. Om vi inte kan leverera en vara inom den utlovade leveranstiden har kunden rätt att häva köpet och få returnera sin vara till oss enligt öppet köp. Om kunden väljer delleverans kommer varor som finns i lager skickas direkt och restnoterade varor så snart de kommer in i lager. Ingen extra frakt eller annan kostnad tillkommer. Om den restnoterade produkten beräknas komma in om ca 3-5 dagar kommer ordern inte att dellevereras samt om den är tillhörande den restnoterade produkten. Vid köp av ej lagerförda eller restnoterade produkter kan uppgift om maximal leveranstid ej lämnas då detta ligger utom vår kontroll.

Leveranssätt

Leverans sker för privatperson normalt genom PostNord beroende på vikt och storlek, från vårt lager (Liggetid på utlämningsställe: 14 dagar). För försändelser som inte blir utlösta debiteras en serviceavgift på 150kr för transport- och administrationskostnader, (denna kan differera gällande olika länder).

Transportskada

Kontrollera alltid er leverans vid uthämtning från Postnord. Om godset verkar skadat på grund av defekt kartong packa alltid upp och kontrollera själva varan. Vid transportskadad produkt (fysisk skada på varan) skall kunden omgående kontakta logistikpartnern Postnord 020-232221 och reklamera godset. Kontakta sedan MaxGaming via mail eller telefonnummer och uppge order-ID samt Postnords kollinummer så vi är medvetna om detta.

Support

Om det är så att du finner dig att du har problem som att inte få din vara att fungera eller liknande så erbjuder vi support i världsklass. Du kan enkelt nå oss via support@maxgaming.se, telefon eller via chat om det är så att du har problem med din vara.

Vi försöker alltid hjälpa våra kunder med att lösa problemen du har eller som har uppstått.

Felanmälan

Skulle det visa sig att du har problem med din vara så behöver vi i första hand en felanmälan som visar/förklarar vilka problem du har med din vara/produkt. Felanmälan skickar du in till oss via mail på support@maxgaming.se. Det är viktigt att skriva så utförligt som möjligt för att vi ska kunna göra en ordentlig bedömning.

Observera att för garanti och reklamationer så är följande ej godkänt: returer som visar sig vara felfria, fel som uppkommit genom felaktig användning/hantering, returer som saknar tillräcklig felbeskrivning, om varan saknar eller har bristfälligt emballage, samt returer som av annan anledning inte godkänns av MaxGaming (MaxFPS AB). Om returen inte godkänns kommer den att returneras till avsändaren som debiteras en serviceavgift/felsökningsavgift på 200 kr samt fraktkostnader och eventuella övriga avgifter. Kunden ansvarar för produkten tills dess att den mottagits av MaxGaming (MaxFPS AB).

I fall tvist uppstår mellan MaxGaming och privatkonsument följer MaxGaming alltid ARN:s rekommendationer.

Returer

För alla typer av returer (exempelvis garanti/öppet köp/reklamation/byte) så måste du som kund först kontakta vår kundtjänst via e-post (support@maxgaming.se) för att få returinstruktioner samt ditt returärende registrerat. För varor som skickas till MaxGaming (MaxFPS AB) utan att först blivit felanmält tas inget ansvar. Returinstruktioner erhålls efter att felanmälan har gjorts.

Öppet köp

Vi erbjuder 60 dagars öppet köp vilket gäller för privatkunder. Under öppet köp-tiden får du undersöka din produkt i den utsträckning som krävs för att kunna fastställa att den motsvarar produktbeskrivning och egenskaper.

- Öppet köp gäller endast om varan hålls i oförändrat skick.

- Öppet köp gäller inte för produkter som faller inom hygienartiklar som In-Ear hörlurar eller andra hygienartiklar.

- Öppet köp gäller inte för produkter som tillverkas på beställning eller modifieras enligt kundens önskemål (stationära datorer eller specialordrar). Du får heller inte bryta förseglingen till en programvara som tillhör en hårdvara (exempel: drivrutiner eller medföljande spel/varukoder. I dessa fall gäller inte öppet köp. Vid retur av varan måste den vara komplett med samtliga tillbehör. Originalförpackningen måste vara oskadad. Kunden står för kostnaden för returfrakten, och ersätts inte för frakt eller andra avgifter i samband med beställning. Återbetalning av varans värde sker normalt inom 1-2 veckor från att MaxGaming (MaxFPS AB) mottagit varan. MaxGaming (MaxFPS AB) har rätt att göra ett avdrag till följd av varans värdeminskning, MaxGaming avstår från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i väsentligen oförändrat skick.

Behöver vi återställa en produkt efter retur erläggs en serviceavgift om 250kr för att försäkra dig om att dina uppgifter via konsoler/produkter som dessa uppgifter kan sparas tas bort och inga uppgifter finns kvar på dessa produkter enligt GDPR.

Bytesrätt

Du har rätt att byta en vara om varan antingen omfattas av öppet köp eller garanti enligt punkterna ovan. Bytesrätten gäller inte i de fall där garantin hanteras direkt av tillverkare/leverantör, eller där annan orsak gör bytet olämpligt. Varans värde vid byte är det lägsta av fakturerat pris och gällande pris vid tidpunkten för bytet. Vid byte bjuder MaxGaming (MaxFPS AB) på frakten för produkten du byter.

Ångerrätt

Som konsument har du enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler 10§ rätt till 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot varan eller en väsentlig del av den. Det innebär att du måste meddela oss om att du ångrat ditt köp inom 14 kalenderdagar från att du mottagit varan. För att meddela oss att du vill ångra ditt köp kontaktar du vår support via email (support@maxgaming.se). Ångerrätten innebär att du får lov att öppna förpackningen och undersöka varan i den utsträckning som krävs för att du ska kunna avgöra om den motsvarar dina förväntningar eller inte. Produkten får ej användas under denna tid.

Om du väljer att utnyttja din ångerrätt står du själv för returfrakten. Vi vill göra dig uppmärksam på att returfrakten för större produkter kan vara kostsam. Ta kontakt med ditt lokala postombud eller Postnords kundtjänst för prisuppgifter för din produkt.

Vid utnyttjande av ångerrätten har MaxGaming (MaxFPS AB) rätt att göra ett avdrag till följd av varans värdeminskning. MaxGaming (MaxFPS AB) avstår från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i väsentligen oförändrat skick. När vi har mottagit varan betalar vi tillbaka kostnaden för din produkt.

Ångerrätten gäller dock inte mjukvaror, spel, skivor och hygienartiklar då förseglingen/plomberingen brutits. Med försegling avses även teknisk plombering (t ex serienummer). Du har dock rätt att bryta förpackningen för att kontrollera varan utan att det påverkar ångerrätten. Ångerrätten omfattar inte produkter som tillverkas vid beställning som till exempel stationära datorer.

I vissa produkter ingår förbrukningsvaror som levereras i plomberad förpackning. För att ångerrätten ska gälla får dessa plomberingar ej vara brutna som (varukoder/spel eller dylikt)

Ångerrätten är ej tillämplig för företag.

Reklamation

I enlighet med svensk lagstiftning har privatkonsument rätt att reklamera varor som var felaktiga vid överlämnandet av varan inom 3 år från inköpsdatum. Meddelande om reklamation skall lämnas till MaxGaming inom 2 månader från det att felet upptäckts. Fel som uppstår inom 6 månader från inköpsdatum anses vara ursprungliga bortsett från fysiska skador som faller under handhavande fel eller olycksfall.

Sker reklamation inte inom 3 år från inköpsdatum förlorar privatkonsumenten rätten att reklamera varan.

Om du fått en vara som är felaktig eller felexpedierad står MaxGaming (MaxFPS AB) för returfrakten. Vid reklamationer tillämpas konsumentköplagen. Vid eventuell tvist har MaxGaming (MaxFPS AB) som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Garanti

Respektive tillverkares garantivillkor gäller, vi har ett år hos oss men om tillverkaren har längre så kan garantin även gälla hos dem över denna period. I dessa fall ber vi kunden att kontakta tillverkaren i första hand.

Alla garantier som specificeras är giltiga i Sverige och i de fall där produkten behöver skickas till tillverkare utanför Sverige så hjälper vi på MaxGaming att skicka dessa produkter dit om detta faller under garantin.

Garanti lämnas heller ej på produkter som hanterats felaktigt eller på annat sätt ej används på anvisat sätt, det menas med för att din vara ska hamna under garanti eller reklamation så ska varan/produkten falla under ursprungsfel/produktionsfel och faller inte under handhavande fel, olycksfall eller slitage.

Föreligger det fel på varan som är under urpsrungfel/tillverkningsfel som MaxGaming (MaxFPS AB) ansvarar för, åtar sig att avhjälpa felet genom reparation, omleverans eller i vissa fall att skicka ut reservdelar för egen reparation. Vi kan även erbjuda produktens värde som tillgodobelopp om vi inte kan erbjuda en utbytesenhet så kommer du att kunna köpa en annan vara hos MaxGaming.

Endast pengar som återbetalning kan utbetalas inom loppet av 60 dagar från du har mottagit varan om varan faller under garantin.

Ytterligare rättigheter för kund kan åberopas av respektive tillverkares egna till slutkund riktade garantiåtaganden. MaxGamings ansvar till följd av fel i vara är begränsat till vad som anges i dessa allmänna försäljningsvillkor samt vad som anges i konsumentköplagen (SFS 1990:932).

Övriga villkor

Alla produkter som saluförs av MaxGaming kan användas i Sverige och följer de specifikationer som krävs.

Vi åberopar rätten att ändra/uppdatera dessa villkor efter tidens gång.